Bergen By Byte Forum Hovedsiden Bergen By Byte
et sted for diskusjoner

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Tilpasninger Barnehage

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Bergen By Byte Forum Hovedsiden -> Aniridi
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Mammaen til Felix
Gjest

InnleggSkrevet: 22:36, Mandag 27. Juni 2005    Tittel: Tilpasninger Barnehage Svar med Sitat

Er det noen av dere som har erfaring når det gjelder hvem som dekker utgifter ved tilpassninger i barnehage? Hos vår synspedagog har vi fått beskjed om at dette er det kommunen som må dekke, altså barnehagen selv. Jeg synens å huske at det på samlingen 8-10 april ble nevnt noe om at barnehagen ikke måtte dekke dette men at det dekkes av hjelpemiddelsentralen. Har noen av dere som har barn i barnehage erfaring med dette hadde det vært fint å høre fra dere. Hilsen Hilde Smile
Til Toppen
mammaen til Anders

Ble Medlem: 28 Jun 2005

InnleggSkrevet: 08:23, Onsdag 29. Juni 2005    Tittel: Svar med Sitat

Hei - og takk for sist!
Jeg mener at du husker helt rett - at det er hjelpemiddelsentralen som dekker utgiftene. Sjekk folketrygdloven § 10-6/7. Jeg husker ikke hvem som dekket hva i barnehagen, men på skolen har vi søkt data, lese-tv, pulter og stol hos hjelpemiddelsentralen. Mens persiennene er dekket av skolen, noe jeg mener er feil. Etter samlingen i vår har jeg brukt mange timer på å finne ut av bla. dette her - noe jeg vil forsette med til jeg har svaret!
Uansett søk lenge før, helst etpar år før han trenger hjelpemiddelet!!
Trude
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Bergen By Byte Forum Hovedsiden -> Aniridi Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet