Bergen By Byte Forum Hovedsiden Bergen By Byte
et sted for diskusjoner

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Kan dette diskusjonsforum brukes av Aniridi Norge?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Bergen By Byte Forum Hovedsiden -> Aniridi
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Frank
Gjest

InnleggSkrevet: 21:13, Tirsdag 12. April 2005    Tittel: Kan dette diskusjonsforum brukes av Aniridi Norge? Svar med Sitat

Hei

Her et et diskusjonsfora som ikke har noen pålogging og dermed kan hvem som helst legge inn meldinger her.

Fint hvis noen kunne se om dette var bedre å bruke enn Yahoo gruppene. Kan nok også linke dette direkte inn fra sidene www.aniridi.no som en iframe.....

Kommentarer?
Til Toppen
Arvid
Gjest

InnleggSkrevet: 22:02, Onsdag 13. April 2005    Tittel: Svar med Sitat

Hallo !

Dette ser jo greit ut.
Synes vi skal prøve det.

Arvid
Til Toppen
Gjest

InnleggSkrevet: 12:59, Torsdag 14. April 2005    Tittel: Svar med Sitat

Heisann!
Tenkte bare jeg skulle prøve ut dette diskusjonsforumet. Det virker i utgangspunktet enkelt og greit. Ikke minst å slippe å huske kode og må logge seg inn hele tiden. Det er sikkert både fordeler og ulemper med både disse sidene og de yahoo-sidene vi har brukt til nå, uten at jeg er helt i stand til å se alle disse fordelene og ulempene akkurat nå. Et viktig poeng er at disse sidene og diskusjonsforumet skal være tilgjengelig og godt anvendelige for de som både er blinde såvel som oss (sterkt) svaksynte. Er det noen der ute som er blinde som kan gi noe respons på hvordan dette fungerer?

Hilsen Anne Grete.
Til Toppen
Per
Gjest

InnleggSkrevet: 22:11, Lørdag 16. April 2005    Tittel: Blinde brukere Svar med Sitat

Jeg har sett litt på diskusjonsforumets oppbygging og dets sider.
Det er alltid et problem for de som ikke ser skjermen å finne ut av nye sider.

Jeg bruker Jaws, syntetisk tale og leselist.
Min oppfatning så langt er at systemet virker oversiktlig og at det er forholdsvis lett å navigere seg frem til ønsket funksjon.

Sidene inneholder en del tabeller som ikke er så lett å håndtere med leselist eller tale, men det er absolutt mulig, særlig når man blir litt kjent på siden.

Sidene fungerer greit mot mitt leseutstyr.

hilsen
Per
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Bergen By Byte Forum Hovedsiden -> Aniridi Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet